Vinter = Diss


Tio dåliga saker med vintern:
 
1. Du får nariga händer, röd näsa, och saltvattenspray hjälper inte ett dugg när du inte orkar tvätta håret.
2. Det blir mörkt superfort, vilket är jättejobbigt för oss mörkrädda, och för andra resulterar det i att man inte får vara ute lika länge på kvällarna och sånt.
3. Alla tjocka tröjor, hoodies, jackor, skor... De är så... dyra. Man borde verkligen få mer månadspeng under vintern!
4. Vem vill gå runt i stickade tröjor och yllestrumpor? Well, vad har man för val om man inte vill göra gammelmormor besviken ;/
5. Bussarna! Stod senast igår och väntade i en hel fkn timme på att bussen skulle komma, för att sen insé att bussen bara gick fram till 13:00. Förfrös mig liksom, så var självklart mobilen urladdad också..! Bussförseningar, ändringar i tidtabellerna... Uuuuuuh.
6. Jag har alltid hatat saffran. Jag vet inte varför, men det är nåt med saffran och mig som ligger snett till, hehe... I alla fall. Min mamma bakar alltid en massa saffransskorpor, lussebullar, saffransmunkar (!), saffransbollar, saffranslimpa... Och varje år måste jag påminna henne om att jag faktiskt inte gillar saffran. Varje år blir hon lika ledsen, och jag verkligen hatar att göra folk ledsna :'( </3
7. Varför ska man behöva äta en massa saker över huvud taget bara för att det är jul eller vinter??? Russin, apelsiner, lingon, gröt, glögg, kål, rödbetssallad, majonäs, Waldorf... Jag kan hålla på såhär hur länge som helst!
8. Visst, snö är superkul ibland... Men who the fuck gillar att bli insnöad, sjunka ner i snön och känna sig tung, fet, bli blöt, och inte kunna sitta på marken? Alltså, egentligen bryr sig väl ingen om att man inte kan sitta på marken, men jag är ju lite speciell, så att säga... xD
9. Eld. Alltid eld. Brasor, lyktor, fotogener, whatever! Men det är alltid eld. Stinkande eld. Farlig (aa) eld. Rykande eld. Eld som sätter sig på kläderna, ger en hosta. Bähäähäähähähähä!!!!!
10. Kaaaaaaallt! Kallt, kallt, kallt! Uhuhuhuhuuhuhuuhhh.
 
Lägg gärna till era nackdelar, eller kanske era fördelar? Vad tycker ni om vintern? Berätta!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cloudi.blogg.se

Tjo! Jag är en tjej på 13 höstar som kommer blogga recept, trender, smink och skriva om mitt liv <3

RSS 2.0